Om oss

St. Blend™ är ett svenskt varumärke som grundar sig i att alltid leverera hög kvalité i form av både produkter, och service.

Vi står för oändlig utveckling. Att aldrig sluta titta framåt. Detta appliceras på allt från kundupplevelse, till produkter, kvalité och kvantitet.

Starten

St. Blend grundade sig av självklippningar. Det blev helt enkelt lättare att ställa sig och klippa sitt eget hår än att gå till frisören varje gång man ville fräscha till sig.

Som tur var så var frisyrerna betydligt enklare och mindre detaljerade då än dom är idag, vilket gjorde en stor tjänst på den tiden.

Därav började familjemedlemmar testa att klippa sig men det stannade där någonstans. Andra tankar fanns inte riktigt under den perioden.

detta var någonstans i slutet av 2015.

Intresset växte med tiden och helt plötsligt var klippningarna av samma kvalité som vad du fick i de lokala salongerna.

Bild tagen under en klippning år 2020.

Hobbyn blir en verksamhet

I takt med att klippningarna fick högre kvalité, kom fler kunder in i bilden. Hobbyn hade nu blivit en verksamhet och år 2021 blev St. Blend™ ett registrerat företag.

Namnet St. Blend™ kommer ifrån en eftersträvan att alltid ha så hög kvalité som möjligt, till den grad att den ses som ”helig”. Blend kommer helt enkelt ifrån engelskan(blandning) som beskriver vad du gör i en fadeklippning. Ungefär att blanda mörkt med ljust.

Visionen har alltid varit att St. Blend™ ska utvecklas till max och använda sin kapacitet så effektivt som möjligt. Därav investerades mycket pengar i företaget med syfte att förbättra kundupplevelsen. 

Under sent år 2021 kom idén om att hjälpa andra salonger att växa. St. Blend hade tidigare letat grossister av produkter, från Sverige och utifrån och insett hur svårt det faktiskt var att hitta en bra grossist att köpa in varor från. Det var frågor på frågor på frågor och där satt man dag efter dag och letade efter produkter som kunder ville ha, och som var möjlig att faktiskt tjäna pengar på.

Då kom idèn om att hjälpa andra i min sits. Mycket tid, energi och pengar investerades i att skapa, designa och testa olika produkter. Vi landade i att texturpulver är den ultimata produkten att börja med.

Ett problem fanns dock kvar. Produkten ska säljas också. Kundpsykologi och försäljningsmetoder studerades djupt, dels för våran skull, men även för att kunna ge våra kunder de ultimata förutsättningarna att tjäna mer pengar tillsammans med oss. 

Det är där någonstans vi befinner oss, och nu har resan börjat på riktigt!